Informacje:
MÓZG | Agnieszka Bykowska, Alessandra Novaga, Tomasz Sroczyński
Zapraszamy państwa na koncert, który będzie podsumowaniem dwudniowej rezydencji artystów.
W ramach projektu THE PLATFORM OF NEWLY CREATED TRANSGRESIVE SOUNDS, który realizujemy wspólnie z fundacjami: Art Mintaka oraz Nowa Sztuka Wet Music, Mózg Foundation realizuje BYDGOSKIE STUDIO EKSPERYMENTU.
Kuratorem trzeciej cześci tego projektu jest Agnieszka Bykowska, która zaprosiła do współpracy włoską gitarzystkę Alessandra Novaga oraz skrzypka i elektronika Tomasza Sroczyńskiego.
AGNIESZKA BYKOWSKA KURATORKA to polska artystka dźwiękowa, kompozytorka i producentka, występująca głównie pod pseudonimem Dawno Temu. W swojej twórczości balansuje pojęciem czasu i przestrzeni, tworząc minimalistyczne dronowe scenerie dźwiękowe, oparte na bardzo ograniczonym syntezatorze, zestawionym z elementami dźwięków elektroakustycznych. W latach 2013-2022 mieszkała w Bydgoszczy, gdzie napotkała się z poezją i sceną improwizowaną. W 2021 roku wydała swój debiutancki album „Automatic Reply” (Jvdasz Iskariota Rec.), a w 2024 roku wydała kolejną płytę „SACRALIA” (Pointless Geometry). Koncertowała na terenie całej Polski, co za tym również idą jej występy na festiwalach. Jej głównymi źródłami inspiracji są duchowość i emocjonalne zakątki natury ludzkiej.
ALESSANDRA NOVAGA jest gitarzystką i kompozytorką. Od lat eksploruje możliwe terytoria, po których jej instrument może ją poprowadzić. Po ukończeniu Musik Akademie w Bazylei udało jej się przekroczyć klasyczne terytoria, które kształciła, docierając jednocześnie do nie wyczuwalnych abstrakcji, gdzie nie jest zmuszona stawiać granice ani jednemu, ani drugiemu.
Dźwięk, znaczenia, spotkania i narracje to elementy, które ją kierują. Oprócz solowych projektów, obecnie często współpracuje ze Stefano Pilią oraz z trio, którego jest współzałożycielką wraz z Nicolą Ratti i Enrico Malatestą – What We do When in Silence. W ostatnich latach współpracowała z Loren Connors, Elliott Sharp, Adrian Utley, Sandro Mussida, Kid illions, Object Collection, Patrizia Oliva, a także z Eleną Kakaliagou. Występowała na festiwalach takich jak Donaueschinger Musiktage (DE), Himera Festivaali (FN), Angelica (Bolonia) Festival dei Due Mondi (Spoleto), Cafè OTO (Londyn) i ISSUE Project Room (Nowy Jork). Jej prace publikowano m.in. w Die Schachtel, Blume, Coherent States, Setola di Maiale, Long Song. Komponuje dla teatru, współpracując z Eleną Russo Arman (Teatro dell’Elfo), Phoebe Zeigeist, Nicolą Russo i Invisibile Kollettivo.
TOMASZ SROCZYŃSKI to polski producent i instrumentalista, występujący na poziomie muzyki współczesnej, folkowej i elektronicznej. Jednym z ważnych elementów jego formy grania jest improwizacja. Jako skrzypek potrafi zburzyć wielkoformatową kompozycję kameralną, i zamiast tego stworzyć nieograniczone i nieprzewidywalne ściany dźwiękowe za pomocą harmonizera i szeregu odpowiednich efektów. Jest członkiem Oktetu Marka Pospieszalskiego. W lutym 2013 ukazała się jego płyta „A GIRL WITH NO HEART”, która została nagrana z wokalistką Ewą Prus; płyta ukazała się pod skrzydłami Jacka Sienkiewicza, cenionej wytwórni Recognition Records. W tym samym roku wydał wraz z Jerzym Mazzollem płytę „Rite Of Spring Variation” (Requiem Records). Rok później ukazała się płyta „BARENESS” nagraną wspólnie z saksofonistą Markiem Pospieszalskim, występującym w imieniu tej samej wytwórni. W 2016 roku wraz z Maksem Muchą i Szymonem Gąsiorkiem założył freejazzowe trio „PRIMAL” (For Tune). W 2017 roku wydał swoją pierwszą Symfonię na skrzypce i sampler „Resurrecition”, a w 2018 roku powrócił z „Ajulella” do Recogniton
Bydgoskie Studio Eksperymentu jest częścią projektu The Platform of Newly Created Trangressive Sounds wpisanego do aplikacji Miasta Bydgoszczy w ramach ubiegania się o wejście do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO. Projekt realizowany ze środków programu Bydgoszcz Miasto Muzyki UNESCO.