Informacje:
MÓZG | Adam Kempa, Desmarques, Roman Bromboszcz
Zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie w ramach Bydgoskiego Studia Eksperymentu, gdzie śmiałość spotyka się z innowacją!
Projekt ten, będący częścią szerszej inicjatywy The Platform of Newly Trangressive Sounds (wpisanej w aplikację Bydgoszczy o wejście do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO), ma na celu promowanie nowych brzmień i artystycznych poszukiwań. Realizowany jest ze środków programu Bydgoszcz Miasto Muzyki UNESCO.
Czym jest Bydgoskie Studio Eksperymentu?
To przestrzeń, w której gospodarze cyklu mają możliwość zaproszenia dwojga artystów, by wspólnie, na zasadach rezydencji, stworzyć coś absolutnie nowego i potrzebnego – spróbować czegoś, co jeszcze nie istnieje. Kurator Adam Kempa podszedł do tego założenia z pełnym zaangażowaniem, kompletując trio, które z pewnością nie spotkałoby się w żadnych innych okolicznościach. Co z tego wyniknie? Tego nikt nie wie, ale nawet „kompletna porażka w takim towarzystwie to wartościowe doświadczenie”, na które kurator serdecznie zaprasza.
Poznajcie Trio Eksperymentatorów:
Desmarques
To pseudonim artystyczny João Marquesa, terapeuty hałasem z Lizbony. Od 18 lat jest członkiem noisowo-jazzowego duetu duUASsEMICOLCHEIASiNVERTIDAS, gdzie gra na gitarze elektrycznej. Jest również aktywnym członkiem Associação Terapêutica do Ruído („terapeutycznego stowarzyszenia hałasu”), kolektywu i agencji DIY z siedzibą w Lizbonie. Jako solista, Desmarques poświęca się hipnotycznym improwizacjom, wykorzystując zrelektryfikowaną gitarę portugalską fado i walkmana. Czy usłyszymy tradycyjne fado? Tego nie można zagwarantować, bo sam Adam Kempa, mimo że poznał Desmarquesa w Lizbonie, jeszcze nie miał okazji usłyszeć go w takim kontekście!
Roman Bromboszcz
To fascynująca postać – pół-poeta, pół-cyborg. Bromboszcz to awangardowy poeta, pisarz science fiction i kompozytor specjalizujący się w muzyce elektronicznej i komputerowej. Jego debiutancki album „Art of Wave” eksplorował możliwości serii fal dźwiękowych, które wykraczają poza tradycyjne skale. W „The Ruins of Azkaban” przesunął się w stronę atmosfery grozy i fantazji. Ostatni rozdział jego twórczości, „Play at once”, poświęcony jest konstrukcji i dekonstrukcji języka polskiego, gdzie artysta przygląda się samogłoskom i spółgłoskom, tworząc z nich „wykroczenia i esplanady”.
Adam Kempa
Jest kuratorem tego niezwykłego projektu. Od 2016 roku stoi na czele zespołu muzycznego Godot, z którym wydał trzy albumy. W 2021 roku opublikował solowy materiał „Musique Non Concrete”, a obecnie intensywnie pracuje nad jego następcą, albumem „Echo Serca”.
Dołączcie do nas, by być świadkami czegoś niepowtarzalnego, co zrodzi się z tego niezwykłego spotkania artystycznych wizji.
Wstęp wolny!