Informacje:
Galeria Wspólna | MEMORY
Galeria Wspólna serdecznie zaprasza 20 października br. na wernisaż wystawy MEMORY – Izabella Gustowska, Joanna Imielska, Martyna Miller i Anna Maria Brandys.
Memory (Pamięć) – ten pojemny tytuł zawiera w sobie różne punkty zbieżne, wiążące linie, jednakowe płaszczyzny zainteresowań i ważnych kontekstów, różne rozdaje zależności, powiązań i czułości. Cztery kobiety: Izabella Gustowska, Joanna Imielska, Martyna Miller i Anna Maria Brandys odnoszą się do swojej indywidualnej pamięci, każda z nich przegląda się we własnym zwierciadle, “każde lustro ma dla nich inne wiadomości” (W. Szymborska).
Joanna Imielska
Na wystawie znajdzie się cykl fotografii – odbitych w lustrach, autoportretów 𝐈𝐳𝐚𝐛𝐞𝐥𝐥𝐢 𝐆𝐮𝐬𝐭𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢𝐞𝐣, wykonywanych na przestrzeni wielu lat, które są dla niej zapisem życia: “od dziewczyny z Pentaconem z 1978, której spojrzenie wydaje się niepewne do tej ostatniej kobiety, która świadomie skleja się z napisem Memory na Documentach w Kassel w 2022”.
𝗝𝗼𝗮𝗻𝗻𝗮 𝗜𝗺𝗶𝗲𝗹𝘀𝗸𝗮 zaprezentuje prace z cyklu „Archeologia z mojej szuflady”. Artystka realizuje prace w obszarze malarstwa, rysunku, obiektu, sięga po techniki kolażu, prolażu, rolażu, warstważu, chiasmażu. Do ważniejszych tematów jej twórczości należy refleksja o naturze czasu, obejmująca sfery cykliczności, archetypiczności, archeologii, genealogii, ekologii i medytacji.
𝗠𝗮𝗿𝘁𝘆𝗻𝗮 𝗠𝗶𝗹𝗹𝗲𝗿 przedstawi projekt „Sexinsitu”, 2022. Rozwija go od 2016 roku. Przybiera on formę archiwum nagrań wideo. Filmy realizowane są w oparciu o metodę pracy z ciałem, w której osoby uczestniczące poprzez ruchy ciała przywołują własne, przechowywane w pamięci, wspomnienia seksualne. Robią to w pojedynkę – bez partnerów. Powstające w ten sposób choreograficzne rekonstrukcje stają się podstawą dalszych eksploracji, zabiegów wizualnych, ale i procesów wywołanych tym unikalnym doświadczeniem, które monitoruję i z których wzajemnie możemy czerpać ucząc się seksualności uchwyconej z nowej perspektywy.
𝗔𝗻𝗻𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗻𝗱𝘆𝘀 zestawi ze sobą dwa różne cykle obiektów wykonanych z papieru, drewna i tkanin. Jak wyjaśnia artystka: “Oba cykle stanowią papierowy zapis bezkresnej niewiadomej dotyczącej własnej tożsamości, a przede wszystkim przyszłości, oparty na śladach minionego.(…) Cykle zestawione ze sobą stanowią komentarz dla tego co przeminęło, a w swojej w pierwotnej celulozowej tkance są przede wszystkim wiarą w niepoznaną biel jutra”.