Informacje:
Bydgoska Scena Barokowa | Polonica – Ensemble Peregrina
Zapraszamy serdecznie na Prolog w ramach festiwalu “Bydgoska Scena Barokowa”! Koncert poświęcony jest polskiej muzyce średniowiecza (XII-XIV w.) z trzech regionów Polski: wielkopolski, małopolski i pomorza.
Wykonawcy:
Ensemble Peregrina
w składzie:
Agnieszka Budzińska-Bennett – śpiew, kierownictwo artystyczne
Lorenza Donadini – śpiew
Hanna Järveläinen – śpiew
Baptiste Romain – fidel
Program:
Wielkopolska – św. Wojciech
Festumagat ecclesia (Hymn, Kraków, XV w.)
Almepresul (Responsorium z oficiumrymowanego Benedic regem cunctorum, Gniezno, XIII/XIV w.)
Estampie (utwór instrumentalny)
Opreclara Adalberti (sekwencja, Gniezno, XIV/XV w)
Annuarecolamus (sekwencja, Reichenau, ca. 1001)
Małopolska – św. Stanisław
Sancte Dei pontifex (sekwencja, graduał JanaOlbrachta, Wawel, XV/XVI w.)
Alleluia. O sydus Polonie (graduał Jana Olbrachta, Wawel, XV/XVI w.)
Małopolska – Muzyka z klasztorów polskich klarysek
Estampie (utwór instrumentalny)
Ave mater gracie (sekwencja, Stary Sącz, XIII w.)
[Stella naufragantium] et via regens devium (tropowane Benedicamus, Stary Sącz, XIV w)
Ofelix haec novitas (sekwencja, Kraków, XIII w.)
Jubedomne benedicere/Una cunctis leticie(tropowane lectio, Stary Sącz, XIII/XIV w.)
Benedicamus Domino (Stary Sącz, XIII w.)
Pomorze – pieśni maryjne
Alleluia. Ave benedicta Maria (tropowany werset allelujatyczny, Gdańsk XV w.)
Lament maryjny (Bordesholmer Marienklage, pierwotnie z Jasienicy k. Szczecina, XIV w.)
Verbum bonum (cantio, Gdańsk, XV w.)
Piotr z Grudziądza / Petrus de Grudencz – Plaudeeuge theotocos (cantio, XV w.)
Bogurodzica (rękopis z Kcyni, k. Poznania, XV w.,pierwotnie prawdopodobnie z XII/XII w.)