Regulamin emisji reklam w portalu www.taniowmiescie.pl

  1. Definicje
    1.1. Regulamin – niniejszy Regulamin określający warunki zamieszczania reklam w serwisie
    internetowym ww.taniowmiescie.pl
    1.2. Wydawca – JukonMedia Mariusz Mischke, ul. Bruska 11B, 85-422 Bydgoszcz, NIP 953-11-34-672, określany w dalszej części regulaminu jako ww.taniowmiescie.pl.
    1.3. Reklama – środki reklamy internetowej przeznaczone do zamieszczenia w serwisie
    internetowym w formie plików o formatach png, jpg, gif lub innych formach
    uzgodnionych z Wydawcą.
    1.4. Reklamodawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
    nieposiadająca osobowości prawnej zlecająca Wydawcy publikację Reklamy.
    Reklamodawcą jest również agencja lub inny pośrednik reklamowy działający w imieniu
    własnym i na rzecz swoich klientów.
    1.5. Zamówienie – pisemne zlecenie zamieszczenia Reklamy w serwisie internetowym
    Wydawcy, składane przez Reklamodawcę na formularzu zamieszczonym w
    serwisie ww.taniowmiescie.pl, w zakładce KONTAKT.
    1.6. Emisja – wyświetlenie reklamy wraz ze stroną www, na której jest ona umieszczona.
    1.7. Gotowe materiały reklamowe – materiały w plikach w formatach jpg, png, gif w formie
    gotowej do wykorzystania, jako reklama.
  2. Warunki ogólne
    2.1 Zamieszczanie Reklam w serwisie internetowym ww.taniowmiescie.pl jest dokonywane w
    oparciu o Regulamin. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy o
    zamieszczenie Reklamy, między Reklamodawcą, a Wydawcą.
    2.2 Dostarczenie przez Reklamodawcę podpisanego Zamówienia jest równoznaczne z
    akceptacją postanowień Regulaminu.
    2.3 Wydawca lub pracownik Wydawcy nie ponoszą odpowiedzialności za treść
    zamieszczanych Reklam.
    2.4 W przypadku gdyby w wyniku publikacji Reklamy Wydawca poniósł jakiekolwiek koszty z
    tytułu roszczeń osób, których prawa (w tym w szczególności dobra osobiste, prawa
    autorskie, prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej lub inne) zostały naruszone
    wskutek publikacji Reklamy, Reklamodawca jest zobowiązany pokryć te koszty w całości
    łącznie z kosztami postępowań spornych, kosztów zastępstwa procesowego i innych
    wydatków Wydawcy poniesionych w związku z roszczeniami osób trzecich. Dotyczy to
    także przypadków, w których stroną postępowania związanego z treścią lub formą
    Reklamy będzie pracownik Wydawcy.
    2.5 Reklamodawca jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie, że przysługują mu prawa
    na dobrach niematerialnych do posługiwania się użytymi w zleconych do publikacji
    Reklamach informacjami, danymi, utworami, wizerunkami, znakami towarowymi,
    wzorami zdobniczymi lub innymi elementami stanowiącymi przedmiot jakiejkolwiek
    ochrony prawnej. Złożenie Zamówienia na zamieszczenie danej Reklamy jest
    równoznaczne z oświadczeniem, że powyższy obowiązek jest spełniony, zaś zlecana
    Reklama nie jest sprzeczna z prawem lub zasadami współżycia społecznego.
    2.6 Odpowiedzialność za treść reklam ponosi Reklamodawca. W przypadku gdyby w wyniku
    zamieszczenia reklamy ww.taniowmiescie.pl poniósł jakąkolwiek szkodę związaną z naruszeniem
    prawa przez zamieszczenie danej reklamy bądź z zaspokojeniem uzasadnionych roszczeń
    osób, których prawa zostały naruszone na skutek zamieszczenia reklamy (w tym w
    szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, prawa własności
    przemysłowej lub prawa osobiste) reklamodawca będzie zobowiązany naprawić taką
    szkodę w całości, nie wykluczając zwrotu kosztów postępowań prawnych, kosztów
    zastępstwa procesowego oraz innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez
    wydawcę w związku z zaspokojeniem roszczeń osób trzecich.
    2.7 Wydawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia lub odmowy zamieszczenia albo też
    wstrzymania emisji Reklamy, bez podania przyczyny, w szczególności gdy: treść lub forma
    Reklamy jest niezgodna z prawem, zasadami współżycia społecznego lub linią
    programową serwisu internetowego ww.taniowmiescie.pl, w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń
    przez osobę trzecią lub właściwy organ lub instytucję powołaną do czuwania nad
    przestrzeganiem zasad etyki mediów lub etyki reklamy, siły wyższej, braku zapłaty w
    terminie wynagrodzenia za zamieszczoną wcześniej Reklamę lub opóźnienia w zapłacie
    wynagrodzenia, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.
    2.8 W przypadku Reklam dotyczących działalności, do której prowadzenia wymagana jest
    koncesja, zezwolenie, licencja itp. Reklamodawca zobowiązany jest przedstawić, na
    żądanie Wydawcy, posiadaną przez siebie koncesję, zezwolenie, licencję itp. w siedzibie
    JukonMedia Mariusz Mischke, ul. Bruska 11B, 85-422 Bydgoszcz. W przypadku nieprzedłożenia stosownych
    dokumentów Wydawca odmówi zamieszczenia Reklamy.
    2.9 Niedostarczenie materiałów reklamowych w terminach określonych w Regulaminie
    upoważnia Wydawcę do odmowy zamieszczenia Reklamy w terminie ustalonym w
    Zamówieniu.
    2.10 Wszystkie ceny podane w cenniku są cenami netto. Wartość wynagrodzenia
    należnego ww.taniowmiescie.pl będzie odpowiednio powiększona o podatek VAT zgodnie z
    obowiązującymi przepisami.
  3. Warunki zamieszczania reklam
    3.1 Zamieszczanie Reklam w serwisie internetowym ww.taniowmiescie.pl dokonywane jest na
    podstawie Zamówienia opatrzonego czytelnym podpisem Reklamodawcy.
    3.2 Wydawca będzie zamieszczał gotowe do emisji Reklamy, dostarczone przez
    Reklamodawcę. Wydawca jest uprawniony do samodzielnego przygotowania Reklam, na
    zasadach uzgodnionych i zaakceptowanych przez Klienta.
    3.3 Wydawca ma prawo odmówić publikacji Reklamy w serwisie internetowym w sytuacji,
    gdy Reklama nie będzie spełniać warunków określonych w Regulaminie lub też
    Reklamodawca nie dotrzyma terminu doręczenia Wydawcy materiałów niezbędnych do
    zamieszczenia Reklamy, bez ponoszenia przez Wydawcę jakiejkolwiek odpowiedzialności
    z tego tytułu.
    3.4 Zamieszczenie Reklamy w serwisie internetowym nie oznacza, że Wydawca stwierdził
    zgodność Reklamy z Regulaminem lub Specyfikacją techniczną. Nieprawidłowości
    stwierdzone po zamieszczeniu Reklamy, również mogą być stanowić podstawę do
    wstrzymania emisji Reklamy.
    3.5 Przekazując Reklamy, Reklamodawca upoważnia Wydawcę do dokonania ewentualnych
    modyfikacji Reklamy przed jej zamieszczeniem w serwisie internetowym.
    3.6 Przeniesienie przez Reklamodawcę uprawnień wynikających z Zamówienia może nastąpić
    wyłącznie po uprzednim powiadomieniu Wydawcy i uzyskaniu jego zgody, wyrażonej w
    formie pisemnej pod rygorem nieważności.
    3.7 Rezygnacja z całości lub części Zamówienia może być dokonana w formie pisemnej, pod
    rygorem nieważności, na następujących warunkach:
    a) w okresie 30 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji bez ponoszenia
    opłat,
    b) w okresie od 29 do 25 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po
    uiszczeniu kary umownej w wysokości 15% opłaty należnej za niezrealizowaną część
    zamówienia,
    c) w okresie od 24 do 4 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po
    uiszczeniu kary umownej w wysokości 40% opłaty należnej za niezrealizowaną część
    zamówienia,
    d) w okresie od 3 do 1 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po
    uiszczeniu kary umownej w wysokości 80% opłaty należnej za niezrealizowaną część
    zamówienia
    3.8 Za datę rozpoczęcia realizacji Zamówienia uważa się wyemitowanie Reklamy w serwisie
    internetowym.
    3.9 Tylko zamówienia potwierdzone pisemnie bądź mailem przez ww.taniowmiescie.pl są wiążące.
    Potwierdzenie zamówienia przez ww.taniowmiescie.pl jest równoznaczne z zawarciem umowy o
    jego realizacji przez ww.taniowmiescie.pl.
  4. Warunki płatności
    4.1 Za zamieszczenie Reklamy Reklamodawca zobowiązany jest zapłacić Wydawcy
    wynagrodzenie na podstawie wystawionej przez Wydawcę faktury VAT.
    4.2 Podstawą do obliczenia wynagrodzenia jest Cennik obowiązujący w dniu złożenia
    Zamówienia.
    4.3 Wszystkie ceny podane w Cenniku są cenami netto. Wartość wynagrodzenia należnego
    Wydawcy będzie odpowiednio powiększona o należny podatek VAT zgodnie z
    obowiązującymi przepisami.
    4.4 Reklamodawca dokona zapłaty wynagrodzenie przysługującego Wydawcy przed
    zamieszczeniem Reklamy, przelewem na rachunek bankowy wskazany w Zamówieniu. W
    uzasadnionych wypadkach Wydawca może wyrazić zgodę na inny termin płatności.
    4.5 W przypadku niezapłacenia faktury VAT w terminie w niej wskazanym, Wydawca może
    naliczać odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w przypadku opóźnienia
    płatności, Wydawca zastrzega sobie prawo wstrzymania publikacji Reklamy oraz prawo
    do zaniechania publikacji Reklamy w całości lub w części, a Reklamodawca zobowiązany
    będzie do zapłaty na rzecz Wydawcy kary umownej w wysokości 100% wartości
    Zamówienia.
    4.6 Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi działający w imieniu i na rzecz swoich
    klientów są solidarnie odpowiedzialni z osobami które reprezentują, wobec Wydawcy za
    regulowanie należności wynikających z przyjętego Zamówienia.
  5. Realizacja zamówienia
    5.1 Reklamodawca zobowiązuje się skutecznie dostarczyć Wydawcy materiały niezbędne do
    zamieszczenia Reklamy nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym dniem
    rozpoczęcia emisji, a w przypadku materiałów formacie w html, rich media lub innym
    niestandardowym formacie, nie później niż na 5 dni roboczych przed planowanym dniem
    rozpoczęcia emisji.
    5.2 W przypadku, gdy Reklamodawca nie dostarczy materiałów reklamowych niezbędnych
    do zamieszczenia Reklamy w terminie określonym w Regulaminie, Wydawca jest
    uprawniony do niezrealizowania części lub całości Zamówienia bez ponoszenia
    jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu. Wydawca nie jest zobowiązany do zwrotu
    wynagrodzenia za niezrealizowana część lub całość Zamówienia.
    5.3 Jeżeli z powodu nie dostarczenia przez Reklamodawcę materiałów niezbędnych do
    zamieszczenia Reklamy w terminie określonym w Regulaminie, Zamówienie nie zostało
    zrealizowane w całości lub części, za zgodą Wydawcy, może zostać odpowiednio
    wydłużany czas realizacji Zamówienia lub Reklamodawca może wykorzystać pozostałą
    liczbę emisji Reklamy w kolejnym Zamówieniu.
  6. Reklamacje
    6.1 Wszelkie reklamacje dotyczące nienależytego zrealizowania Zamówienia należy składać
    Wydawcy w formie pisemnej w terminie do 7 dni od dnia zamieszczenia Reklamy, z
    zastrzeżeniem punktu 6.2, przy czym decydujące znaczenie ma data wpływu reklamacji
    do Wydawcy. Reklamacja powinna zawierać informację na temat rodzaju uchybienia oraz
    jego opis wraz z uzasadnieniem.
    6.2 Reklamacje nie złożone w formie pisemnej lub złożone po wyznaczonym terminie nie
    będą rozpatrywane, na co Reklamodawca wyraża zgodę. Niezłożenie reklamacji w
    terminie określonym w Regulaminie jest jednoznaczne z uznaniem, że Reklama została
    zamieszczona prawidłowo i zgodnie ze złożonym Zamówieniem.
    6.3 W przypadku uwzględnienia przez Wydawcę reklamacji, Wydawca podejmie niezbędne
    działania celem usunięcia uchybień w zamieszczonej Reklamie.
    6.4 Wycofanie Reklamy lub jej poprawne zamieszczenie nastąpi w pierwszym możliwym
    terminie, uzależnionym od możliwości technicznych Wydawcy i w terminie ustalonym z
    Reklamodawcą.
    6.5 Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy od obowiązku zapłaty wynagrodzenia za
    zamieszczenie Reklamy.
  7. Treść reklamy
    7.1 Reklamy nie mogą naśladować ani symulować elementów stron internetowych, na
    których będą emitowane i powinny być łatwo rozpoznawalne jako reklamy. Wszelkie
    odstępstwa od tej zasady wymagają każdorazowo zgody Wydawcy.
    7.2 Wydawca jest uprawniony do oznaczania Reklam w sposób zapewniający ich
    jednoznaczną identyfikację i rozpoznawalność jako materiał reklamowy. W szczególności
    Wydawca jest uprawniony do dodatkowego oznaczania Reklam słowami: “reklama”,
    “ogłoszenie płatne”, “link sponsorowany” lub innymi równoznacznymi słowami, jak
    również do zamieszczania danych umożliwiających identyfikację Reklamodawcy poprzez
    użycie określeń typu: “sponsor (…)”, „sponsor serwisu/konkursu (…)”, „partner serwisu
    (…)”, „artykuł powstał przy współpracy z (…)”, itp.
    7.3 Reklama nie może zawierać badania statystycznego ani ankiet, nie może też w żaden
    sposób zachęcać do wzięcia udziału w badaniu. Wszelkie odstępstwa od tej zasady
    wymagają każdorazowo zgody Wydawcy, wyrażonej przed zamieszczeniem Reklamy.
    7.4 Niedozwolone jest używanie w Reklamach elementów operacyjnych, których funkcja
    wynikająca z formy, napisu czy konwencji jest niezgodna z ich komunikatem, lub działa w
    sposób nietypowy. Reklamy muszą być przygotowane zgodnie ze Specyfikacją
    Techniczną.
  8. Odpowiedzialność wydawcy
    8.1 Wydawca nie odpowiada za przerwy w wyświetlaniu Reklam, bądź przerwy w działaniu
    serwisu internetowego, wynikłe z zależnych bądź niezależnych od Wydawcy przyczyn. W
    takich przypadkach Reklamodawca otrzyma dodatkowy czas emisji Reklamy równy
    okresowi, w którym jego Reklama nie była wyświetlana. Z tego tytułu Reklamodawcy nie
    przysługują żadne roszczenia względem Wydawcy.
    8.2 Odszkodowanie z tytułu szkody wyrządzonej Reklamodawcy przez Wydawcę nie może
    przekroczyć wartości wynagrodzenia za emisję Reklamy zgodnie z Zamówieniem.
  9. Postanowienia końcowe
    10.1 Regulamin obowiązuje od dnia 1 marca 2017 roku.
    10.2 Wydawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu w dowolnym czasie.
    10.3 Spory związane z realizacją Zamówień będą rozstrzygane przez Sąd Powszechny
    właściwy dla adresu siedziby wydawcy, aktualny w chwili wniesienia pozwu.