Definicje 1.1. Regulamin – niniejszy Regulamin określający warunki zamieszczania reklam w serwisie internetowym ww.taniowmiescie.pl 1.2. Wydawca – JukonMedia Mariusz Mischke, ul. Bruska 11B, 85-422 Bydgoszcz, NIP 953-11-34-672, określany w dalszej części regulaminu jako ww.taniowmiescie.pl. 1.3. Reklama – środki reklamy internetowej przeznaczone do zamieszczenia w serwisie internetowym w formie plików o formatach png, jpg, gif lub innych formach uzgodnionych z Wydawcą. 1.4. Reklamodawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej zlecająca Wydawcy publikację Reklamy. Reklamodawcą jest również agencja lub inny pośrednik reklamowy działający w imieniu własnym i na rzecz swoich klientów. 1.5. Zamówienie – pisemne zlecenie zamieszczenia Reklamy w serwisie internetowym Wydawcy, składane przez Reklamodawcę na formularzu zamieszczonym w serwisie ww.taniowmiescie.pl, w zakładce KONTAKT. 1.6. Emisja – wyświetlenie reklamy wraz ze stroną www, na której jest ona umieszczona. 1.7. Gotowe materiały reklamowe – materiały w plikach w formatach jpg, png, gif w formie gotowej do wykorzystania, jako reklama.
Warunki ogólne 2.1 Zamieszczanie Reklam w serwisie internetowym ww.taniowmiescie.pl jest dokonywane w oparciu o Regulamin. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy o zamieszczenie Reklamy, między Reklamodawcą, a Wydawcą. 2.2 Dostarczenie przez Reklamodawcę podpisanego Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu. 2.3 Wydawca lub pracownik Wydawcy nie ponoszą odpowiedzialności za treść zamieszczanych Reklam. 2.4 W przypadku gdyby w wyniku publikacji Reklamy Wydawca poniósł jakiekolwiek koszty z tytułu roszczeń osób, których prawa (w tym w szczególności dobra osobiste, prawa autorskie, prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej lub inne) zostały naruszone wskutek publikacji Reklamy, Reklamodawca jest zobowiązany pokryć te koszty w całości łącznie z kosztami postępowań spornych, kosztów zastępstwa procesowego i innych wydatków Wydawcy poniesionych w związku z roszczeniami osób trzecich. Dotyczy to także przypadków, w których stroną postępowania związanego z treścią lub formą Reklamy będzie pracownik Wydawcy. 2.5 Reklamodawca jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie, że przysługują mu prawa na dobrach niematerialnych do posługiwania się użytymi w zleconych do publikacji Reklamach informacjami, danymi, utworami, wizerunkami, znakami towarowymi, wzorami zdobniczymi lub innymi elementami stanowiącymi przedmiot jakiejkolwiek ochrony prawnej. Złożenie Zamówienia na zamieszczenie danej Reklamy jest równoznaczne z oświadczeniem, że powyższy obowiązek jest spełniony, zaś zlecana Reklama nie jest sprzeczna z prawem lub zasadami współżycia społecznego. 2.6 Odpowiedzialność za treść reklam ponosi Reklamodawca. W przypadku gdyby w wyniku zamieszczenia reklamy ww.taniowmiescie.pl poniósł jakąkolwiek szkodę związaną z naruszeniem prawa przez zamieszczenie danej reklamy bądź z zaspokojeniem uzasadnionych roszczeń osób, których prawa zostały naruszone na skutek zamieszczenia reklamy (w tym w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej lub prawa osobiste) reklamodawca będzie zobowiązany naprawić taką szkodę w całości, nie wykluczając zwrotu kosztów postępowań prawnych, kosztów zastępstwa procesowego oraz innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez wydawcę w związku z zaspokojeniem roszczeń osób trzecich. 2.7 Wydawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia lub odmowy zamieszczenia albo też wstrzymania emisji Reklamy, bez podania przyczyny, w szczególności gdy: treść lub forma Reklamy jest niezgodna z prawem, zasadami współżycia społecznego lub linią programową serwisu internetowego ww.taniowmiescie.pl, w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez osobę trzecią lub właściwy organ lub instytucję powołaną do czuwania nad przestrzeganiem zasad etyki mediów lub etyki reklamy, siły wyższej, braku zapłaty w terminie wynagrodzenia za zamieszczoną wcześniej Reklamę lub opóźnienia w zapłacie wynagrodzenia, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu. 2.8 W przypadku Reklam dotyczących działalności, do której prowadzenia wymagana jest koncesja, zezwolenie, licencja itp. Reklamodawca zobowiązany jest przedstawić, na żądanie Wydawcy, posiadaną przez siebie koncesję, zezwolenie, licencję itp. w siedzibie JukonMedia Mariusz Mischke, ul. Bruska 11B, 85-422 Bydgoszcz. W przypadku nieprzedłożenia stosownych dokumentów Wydawca odmówi zamieszczenia Reklamy. 2.9 Niedostarczenie materiałów reklamowych w terminach określonych w Regulaminie upoważnia Wydawcę do odmowy zamieszczenia Reklamy w terminie ustalonym w Zamówieniu. 2.10 Wszystkie ceny podane w cenniku są cenami netto. Wartość wynagrodzenia należnego ww.taniowmiescie.pl będzie odpowiednio powiększona o podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Warunki zamieszczania reklam 3.1 Zamieszczanie Reklam w serwisie internetowym ww.taniowmiescie.pl dokonywane jest na podstawie Zamówienia opatrzonego czytelnym podpisem Reklamodawcy. 3.2 Wydawca będzie zamieszczał gotowe do emisji Reklamy, dostarczone przez Reklamodawcę. Wydawca jest uprawniony do samodzielnego przygotowania Reklam, na zasadach uzgodnionych i zaakceptowanych przez Klienta. 3.3 Wydawca ma prawo odmówić publikacji Reklamy w serwisie internetowym w sytuacji, gdy Reklama nie będzie spełniać warunków określonych w Regulaminie lub też Reklamodawca nie dotrzyma terminu doręczenia Wydawcy materiałów niezbędnych do zamieszczenia Reklamy, bez ponoszenia przez Wydawcę jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu. 3.4 Zamieszczenie Reklamy w serwisie internetowym nie oznacza, że Wydawca stwierdził zgodność Reklamy z Regulaminem lub Specyfikacją techniczną. Nieprawidłowości stwierdzone po zamieszczeniu Reklamy, również mogą być stanowić podstawę do wstrzymania emisji Reklamy. 3.5 Przekazując Reklamy, Reklamodawca upoważnia Wydawcę do dokonania ewentualnych modyfikacji Reklamy przed jej zamieszczeniem w serwisie internetowym. 3.6 Przeniesienie przez Reklamodawcę uprawnień wynikających z Zamówienia może nastąpić wyłącznie po uprzednim powiadomieniu Wydawcy i uzyskaniu jego zgody, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3.7 Rezygnacja z całości lub części Zamówienia może być dokonana w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, na następujących warunkach: a) w okresie 30 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji bez ponoszenia opłat, b) w okresie od 29 do 25 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po uiszczeniu kary umownej w wysokości 15% opłaty należnej za niezrealizowaną część zamówienia, c) w okresie od 24 do 4 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po uiszczeniu kary umownej w wysokości 40% opłaty należnej za niezrealizowaną część zamówienia, d) w okresie od 3 do 1 dni poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia emisji po uiszczeniu kary umownej w wysokości 80% opłaty należnej za niezrealizowaną część zamówienia 3.8 Za datę rozpoczęcia realizacji Zamówienia uważa się wyemitowanie Reklamy w serwisie internetowym. 3.9 Tylko zamówienia potwierdzone pisemnie bądź mailem przez ww.taniowmiescie.pl są wiążące. Potwierdzenie zamówienia przez ww.taniowmiescie.pl jest równoznaczne z zawarciem umowy o jego realizacji przez ww.taniowmiescie.pl.
Warunki płatności 4.1 Za zamieszczenie Reklamy Reklamodawca zobowiązany jest zapłacić Wydawcy wynagrodzenie na podstawie wystawionej przez Wydawcę faktury VAT. 4.2 Podstawą do obliczenia wynagrodzenia jest Cennik obowiązujący w dniu złożenia Zamówienia. 4.3 Wszystkie ceny podane w Cenniku są cenami netto. Wartość wynagrodzenia należnego Wydawcy będzie odpowiednio powiększona o należny podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4.4 Reklamodawca dokona zapłaty wynagrodzenie przysługującego Wydawcy przed zamieszczeniem Reklamy, przelewem na rachunek bankowy wskazany w Zamówieniu. W uzasadnionych wypadkach Wydawca może wyrazić zgodę na inny termin płatności. 4.5 W przypadku niezapłacenia faktury VAT w terminie w niej wskazanym, Wydawca może naliczać odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w przypadku opóźnienia płatności, Wydawca zastrzega sobie prawo wstrzymania publikacji Reklamy oraz prawo do zaniechania publikacji Reklamy w całości lub w części, a Reklamodawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Wydawcy kary umownej w wysokości 100% wartości Zamówienia. 4.6 Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi działający w imieniu i na rzecz swoich klientów są solidarnie odpowiedzialni z osobami które reprezentują, wobec Wydawcy za regulowanie należności wynikających z przyjętego Zamówienia.
Realizacja zamówienia 5.1 Reklamodawca zobowiązuje się skutecznie dostarczyć Wydawcy materiały niezbędne do zamieszczenia Reklamy nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym dniem rozpoczęcia emisji, a w przypadku materiałów formacie w html, rich media lub innym niestandardowym formacie, nie później niż na 5 dni roboczych przed planowanym dniem rozpoczęcia emisji. 5.2 W przypadku, gdy Reklamodawca nie dostarczy materiałów reklamowych niezbędnych do zamieszczenia Reklamy w terminie określonym w Regulaminie, Wydawca jest uprawniony do niezrealizowania części lub całości Zamówienia bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu. Wydawca nie jest zobowiązany do zwrotu wynagrodzenia za niezrealizowana część lub całość Zamówienia. 5.3 Jeżeli z powodu nie dostarczenia przez Reklamodawcę materiałów niezbędnych do zamieszczenia Reklamy w terminie określonym w Regulaminie, Zamówienie nie zostało zrealizowane w całości lub części, za zgodą Wydawcy, może zostać odpowiednio wydłużany czas realizacji Zamówienia lub Reklamodawca może wykorzystać pozostałą liczbę emisji Reklamy w kolejnym Zamówieniu.
Reklamacje 6.1 Wszelkie reklamacje dotyczące nienależytego zrealizowania Zamówienia należy składać Wydawcy w formie pisemnej w terminie do 7 dni od dnia zamieszczenia Reklamy, z zastrzeżeniem punktu 6.2, przy czym decydujące znaczenie ma data wpływu reklamacji do Wydawcy. Reklamacja powinna zawierać informację na temat rodzaju uchybienia oraz jego opis wraz z uzasadnieniem. 6.2 Reklamacje nie złożone w formie pisemnej lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane, na co Reklamodawca wyraża zgodę. Niezłożenie reklamacji w terminie określonym w Regulaminie jest jednoznaczne z uznaniem, że Reklama została zamieszczona prawidłowo i zgodnie ze złożonym Zamówieniem. 6.3 W przypadku uwzględnienia przez Wydawcę reklamacji, Wydawca podejmie niezbędne działania celem usunięcia uchybień w zamieszczonej Reklamie. 6.4 Wycofanie Reklamy lub jej poprawne zamieszczenie nastąpi w pierwszym możliwym terminie, uzależnionym od możliwości technicznych Wydawcy i w terminie ustalonym z Reklamodawcą. 6.5 Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy od obowiązku zapłaty wynagrodzenia za zamieszczenie Reklamy.
Treść reklamy 7.1 Reklamy nie mogą naśladować ani symulować elementów stron internetowych, na których będą emitowane i powinny być łatwo rozpoznawalne jako reklamy. Wszelkie odstępstwa od tej zasady wymagają każdorazowo zgody Wydawcy. 7.2 Wydawca jest uprawniony do oznaczania Reklam w sposób zapewniający ich jednoznaczną identyfikację i rozpoznawalność jako materiał reklamowy. W szczególności Wydawca jest uprawniony do dodatkowego oznaczania Reklam słowami: “reklama”, “ogłoszenie płatne”, “link sponsorowany” lub innymi równoznacznymi słowami, jak również do zamieszczania danych umożliwiających identyfikację Reklamodawcy poprzez użycie określeń typu: “sponsor (…)”, „sponsor serwisu/konkursu (…)”, „partner serwisu (…)”, „artykuł powstał przy współpracy z (…)”, itp. 7.3 Reklama nie może zawierać badania statystycznego ani ankiet, nie może też w żaden sposób zachęcać do wzięcia udziału w badaniu. Wszelkie odstępstwa od tej zasady wymagają każdorazowo zgody Wydawcy, wyrażonej przed zamieszczeniem Reklamy. 7.4 Niedozwolone jest używanie w Reklamach elementów operacyjnych, których funkcja wynikająca z formy, napisu czy konwencji jest niezgodna z ich komunikatem, lub działa w sposób nietypowy. Reklamy muszą być przygotowane zgodnie ze Specyfikacją Techniczną.
Odpowiedzialność wydawcy 8.1 Wydawca nie odpowiada za przerwy w wyświetlaniu Reklam, bądź przerwy w działaniu serwisu internetowego, wynikłe z zależnych bądź niezależnych od Wydawcy przyczyn. W takich przypadkach Reklamodawca otrzyma dodatkowy czas emisji Reklamy równy okresowi, w którym jego Reklama nie była wyświetlana. Z tego tytułu Reklamodawcy nie przysługują żadne roszczenia względem Wydawcy. 8.2 Odszkodowanie z tytułu szkody wyrządzonej Reklamodawcy przez Wydawcę nie może przekroczyć wartości wynagrodzenia za emisję Reklamy zgodnie z Zamówieniem.
Postanowienia końcowe 10.1 Regulamin obowiązuje od dnia 1 marca 2017 roku. 10.2 Wydawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu w dowolnym czasie. 10.3 Spory związane z realizacją Zamówień będą rozstrzygane przez Sąd Powszechny właściwy dla adresu siedziby wydawcy, aktualny w chwili wniesienia pozwu.